Skip to content

Przebieg BDI – konieczne wyburzenia

03/11/2010

Głównym celem omawianego przedsięwzięcia jest  budowa nowej  drogi  dwujezdniowej o wysokich paramentach technicznych odciążającej istniejący ciąg obecnej drogi krajowej DK 52  w celu usprawnienia ruchu, zwiększenia bezpieczeństwa na analizowanym terenie oraz odciążenie miejscowości leżących przy trasie istniejącej drogi krajowej nr 52 od ruchu tranzytowego.

Przedsięwzięcie ma charakter ponadlokalny.

Najważniejszymi efektami tego przedsięwzięcia będzie:

–          wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrów miejscowości leżących na trasie istniejącej
drogi krajowej DK 52,

–          zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego,

–          poprawa bezpieczeństwa ruchu na drodze, zmniejszenie wypadkowości,

–          uaktywnienie terenów wzdłuż projektowanej drogi, możliwość pozyskania nowych miejsc pracy,

–          poprawa warunków ekologicznych mieszkańców miast i gmin mieszkających w korytarzu istniejącej drogi krajowej DK 52.

Celem opracowania jest wybór najkorzystniejszego pod względem środowiskowym ekonomicznym, użytkowym i społecznym wariantu przebiegu BDI, uściślenie korytarza terenu, przygotowanie materiałów, które posłużą do przygotowania wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz wybór optymalnych wariantów rozwiązań projektowych, przeznaczonych do dalszych faz opracowania.

Plany sytuacyjne przebiegu BDI

Gmina Andrychów

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant I; rys. 2.1, 2.2, 2.3,

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant I/B węzła Andrychów; rys. 2.4

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant I/B węzła Inwałd; rys. 2.5

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant II; rys. 3.1, 3.2

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant II/B węzła Andrychów; rys 3.3

Gmina Wieprz

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant I; rys. 2.1, 2.2

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant II; rys. 3.1, 3.2

●     Plan sytuacyjny; Skala  1: 2000 Wariant II/B węzła Wieprz; rys. 3.3

źródło

Prezentacja publiczna rozwiązań projektowych dotyczących przedsięwzięcia odbędzie się 9 listopada 2010r. w sali MDK w Andrychowie o godz. 17.00. Wcześniej, bo od godz. 10.00, dyżur będą pełnić projektanci opracowujący dokumentację.

źródło

Czy warto wybrać się na to spotkanie? Sądzę, że tak. Inwestycja zapowiada się bardzo imponująco i zmieni nasze otoczenie. Niestety niektóre budynki, w tym nowo powstające, będą musiały zostać wyburzone!

3 komentarzy
  1. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się, że można, a nawet trzeba wypełniać ankiety dotyczące planowanego przebiegu BDI. Poniżej linki i adresy:

    Formularz ankiety

    Ankietę proszę odesłać z dopiskiem „Ankieta dla BDI”

    na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków

    lub faksem na nr (12) 411-01-18 ,

    lub pocztą elektroniczną na adres: dk52bdi@gddkia.gov.pl

  2. andy permalink

    oj, jak w tym mieście można mieć w czymś udział jak o tak ważnych sprawach jak spotkanie ws. BDI dowiadujemy się, w dzień lub po takim spotkaniu.
    Czyżby portal andrychowski nie chciał pisać wcześniej? Ludziom chałupy wyburzą a tutaj taka ignorancja.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Co się dzieje z BDI? « Przewodnik po Andrychowie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: